10 czynników środowiskowych zwiększających ryzyko nowotworów

Choroby nowotworowe to dziś prawdziwa plaga. 1600 osób dziennie umiera z powodu raka. Zachorowalność rośnie dość mocno. Niestety – świadomość na temat czynników zachorowania jest wciąż niewielka. W przypadku tej choroby dość często obserwuję schemat wyparcia, na zasadzie: „mnie to nie dotyczy”, „wolę się nie badać, żeby nie wiedzieć” itp. Warto jednak mieć pewną świadomość … Czytaj dalej10 czynników środowiskowych zwiększających ryzyko nowotworów

10 kroków do zdrowia jelit

Problemy żołądkowo-jelitowe to dziś prawdziwa plaga! Coraz częściej diagnozuje się tzw. zespół jelita drażliwego, który jednak może mieć różne przyczyny i objawy. Stany zapalne jelit, problemy z wypróżnianiem, z wchłanianiem, wzdęcia, gazy, zgaga, bóle – to tylko niektóre z objawów, które mogą uprzykrzać codzienne życie. Sama przez wiele lat borykałam się z problemami jelitowymi, … Czytaj dalej10 kroków do zdrowia jelit

Niedobór magnezu, a choroby nowotworowe

Co ma wspólnego niedobór magnezu z chorobami nowotworowymi? Jak się okazuje – całkiem sporo. Niedobory magnezu to dziś plaga. Magnez znajduje się w coraz mniejszych ilościach w glebach/roślinach z uwagi na stosowanie sztucznych nawozów, czy eksploatacje środowiska. Dodatkowo nadmiar stresu, coraz mniej snu, słaba dieta uboga w składniki odżywcze – to wszystko sprawia, że magnezu … Czytaj dalejNiedobór magnezu, a choroby nowotworowe

Jak nie zwariować w gąszczu informacji dotyczących diety?

Dietetyków i doradców żywieniowych jest coraz więcej – tym samym coraz więcej poglądów, trendów, informacji wrzucanych w Internet. Czytając to wszystko, przy jednoczesnym braku fachowej wiedzy można się mocno pogubić. W dodatku wiele osób głosi całkowicie sprzeczne ze sobą poglądy, wiele informacji wzajemnie się wyklucza. Można przeczytać, że przecież: Dieta wysokowęglowodanowa jest dla każdego, liczy … Czytaj dalejJak nie zwariować w gąszczu informacji dotyczących diety?

Glutation – funkcje, niedobór, wsparcie

Glutation jest jednym z najważniejszych antyoksydantów – czyli jest specjalistą do walki z wolnymi rodnikami, które w umiarkowanej ilości są nam niezbędne dożycia, jednak gdy robi się ich za dużo to zaczynamy mieć problem i pojawiają się choroby. Mało kto ma ich dziś za mało – styl życia, środowisko w jakim żyjemy, mało wartościowe jedzenie, … Czytaj dalejGlutation – funkcje, niedobór, wsparcie

Rak, mikrobiota, witamina D3, leptyna – co mają wspólnego?

Coraz więcej ciekawych badań pojawia się w kontekście przyczyn chorób nowotworowych. Coraz więcej badań mówi o zaburzeniach metabolicznych powiązanych z tymi chorobami. Im więcej czytam na ten temat, tym bardziej widzę jak bardzo skomplikowana jest ta choroba. A jednak wszystko powoli zaczyna układać się w jedną, dość spójną całość. Dziś chciałam przytoczyć kilka faktów na … Czytaj dalejRak, mikrobiota, witamina D3, leptyna – co mają wspólnego?